Verdt å bruke tid på gratis kurs om digital markedsføring?

I 2015 lanserte Google “The digital garage”, en gratis nettbasert tjeneste med hensikt om å hjelpe små bedrifter å vokse på nett. Dette basert på påstander som følgende;

"All the evidence shows that businesses with a strong 
 online presence grow faster and generate 
 new jobs more quickly".

Ed Balls, Shadow Chancellor and MP for Morley and Outwood

Selv er jeg i gang med kursene som gir en grunnleggende innføring i digital markedsføring som går hånd i hånd med fordypningen min på høyskolen. Vi blir stadig oppfordret til å ta denne sertifiseringen av foreleserne våre, og jeg forstår mer og mer hvorfor! Min opplevelse av Google Digital Garage så langt er at det er mye jeg kan fra før, men at jeg har fortsatt har mye å lære! Digital markedsføring er tross alt i konstant endring, og derfor må vi som ønsker å jobbe med dette være “på ballen” og hele tiden oppdatere oss om det nyeste innenfor feltet.

Skjermdump hentet fra www.learndigital.withgoogle.com

Hittil har jeg gjennomført 28 “lessons” og dermed gjort meg fortjent til 8 “badges”. Når alle 106 av disse leksjonene er gjennomført og bestått, vil jeg bli tilsendt en PDF som bekrefter at jeg er sertifisert i dette kurset. Dette tror jeg vil bidra positivt når jeg etter endt studie ønsker å finne meg en spennende jobb innenfor digital markedsføring.

Min opplevelse av kurset er at det holder enormt høy kvalitet til tross for at det ikke koster en krone å ta det. Jeg tror det hjelper meg med å spe på mer kompetanse i tillegg til den jeg får fra pensumlitteratur og forelesninger og jeg gleder meg til fortsettelsen!

 

Kilder

Én kommentar til “Verdt å bruke tid på gratis kurs om digital markedsføring?”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *